Leder til Sygedagpenge- og jobafklaringsindsatsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du sætte retning og lede fagligt dygtige medarbejdere og vil du være en del af et stærkt arbejdsfællesskab? Så er denne stilling måske lige noget for dig!

Vi har prioriteret at gøre plads til nærværende ledelse i hverdagen og den daglige opgaveløsning. Vi ønsker at alle ledere har et ledelsesspænd, som gør det muligt at være en sublim leder tæt på drift og medarbejderne.

Området Sygedagpengeindsats er velfungerende, og du skal medvirke til en fortsættelse af den gode udvikling. Vi er ambitiøse og stræber hele tiden efter at højne vores faglighed, så vi sammen skaber resultater. I tæt samspil med områdelederen, skal du stå i spidsen for en helhedsorienteret og sammenhængende indsats med et stærkt fokus på den beskæftigelsesfaglige dagsorden.

Vi arbejder med sygedagpenge- og jobafklaringsforløb og vores arbejde tager udgangspunkt i forskningsbaseret viden om, hvad der virker i indsatsen for borgerne.

Medarbejderne er vant til kommunikerende, nærværende og inddragende ledelse og er i hverdagen organiseret i området Sygedagpengeindsats - herunder afdelingen Sygedagpenge- og jobafklaringsindsats. Området består af 39 medarbejdere, fordelt på jobkonsulenter, virksomhedskonsulenter, coaches, og fagkonsulenter.   

Du vil få ansvaret for afdelingen Sygedagpenge- og jobafklaringsindsats og har direkte personaleansvar for 29 dygtige medarbejdere. 

Hvad skal du lykkes med? 

Det vigtigt, at du trives med at udvikle både borgere, virksomheder og medarbejdere. Du er vant til at give relevant sagssparring, være forkant med ny viden og kunne sætte rammer for den faglige udvikling i afdelingen. 

Du vil være med til at sikre, at endnu flere borgere får en plads på arbejdsmarkedet, idet der er fokus på det gode match mellem borgerne og virksomhedernes efterspørgsel på arbejdskraft. Det er vigtigt, at borgernes forløb ikke står stille, og at der arbejdes systematisk og virksomhedsbaseret med alle borgere. Dette gør du bl.a. ved at fremme et tæt og givende samarbejde med civilsamfundet. 

Hvem er du som leder?

Som leder er du vant til at agere i en politisk ledet organisation, og det vil være en fordel, hvis du har erfaring indenfor beskæftigelsesområdet og/eller solid ledelseserfaring, samt kan dokumentere gode resultater fra lignende job. Desuden har du erfaring med at bruge data, som et naturligt element i din ledelse.   

Det falder dig naturligt at fremme trivsel og vidensdeling blandt dine medarbejdere, og du er i stand til at koordinere mange indsatser samtidigt, uden at miste fokus. Du er samtidig en god kommunikator i såvel skrift som tale, er lyttende og handlekraftig, når det kræves. Du må meget gerne udfordre det eksisterende og se nye løsninger – både via din nysgerrighed, samt din evne til at skabe netværk i organisationen. Det er ligeledes vigtigt, at du er tydelig omkring afdelingens mål og delmål, samt at du formår både at lede op og ned, samt til siden. 

Rekrutteringsprocessen og ansættelsesvilkår

Stillingen er på 37 timer med løn efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg. 

Tiltrædelse er den 1. november 2023 med arbejdssted på Jernbanevej 6, 4300 Holbæk. Hvis du ønsker flere informationer, er du velkommen til at kontakte områdeleder Jes Ludvigsen på 7236 2801, eller på mail jeslu@holb.dk.

Frist for ansøgning er: torsdag den 7. september 2023. 

1. samtale afholdes onsdag den 13. september 2023. 

Hvis du går videre til 2. samtale, tester vi dig med HPTI og TEIQue. Du vil forud for 2. samtalen få en testtilbagemelding fra HR.

2. samtale afholdes torsdag den 21. september 2023.

Om Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice:
Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice (AUBO) er et kerneområde i konstant udvikling og vi søger kontinuerligt at justere vores indsatser og arbejdsmetoder, så vi kan sikre en god service. I Holbæk vil vi gerne være kendt for, at vi opfattes som et samlet jobcenter, hvor vi på tværs af indsatserne understøtter hinanden til gavn for kommunens borgere.  Vi arbejder sammen om vores fælles mål - at understøtte, at så mange borgere som muligt opnår eller bevarer en tilknytning til arbejdsmarkedet.


Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.

Holbæk Kommune er en kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 72.500 indbyggere og 4.500 medarbejdere. 
Holbæk Kommune har røgfri arbejdstid. 
Holbæk Kommune er organiseret i seks kerneområder i stedet for traditionelle forvaltninger eller afdelinger som gør, at vi tilstræber at gøre op med strukturer og mønstre, som gør det bøvlet at yde en god og sammenhængende service. Kerneområderne kalder vi Aktiv Hele Livet, Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice, Læring og Trivsel, Social Indsats og Udvikling, Vækst og Bæredygtighed og Kultur, Fritid og Ungeliv. Kerneområderne understøttes af de tre stabsfunktioner Organisationsservice, Økonomi og Ledelsessekretariat og Kommunikation.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Holbæk Kommune, Jernbanevej, 6, 4300 Holbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://holbaek.career.emply.com/ad/leder-til-sygedagpenge-og-jobafklaringsindsatsen/kjmn5d/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5888537

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet