BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde innovativt med borgerne og sikre borgernes fastholdelse af job ved sygemelding? Kan du skabe gode relationer til borgere og virksomheder? Tror du på, at arbejde spiller en central rolle i menneskers liv? Stræber du altid efter at skabe et tydeligt og lovmedholdeligt forløb, for både borger og dennes arbejdsplads? – så vil vi gerne høre fra dig!
Vi søger en ny kollega med opstart 1. november 2023.
Om jobbet:
Din primære opgave som jobkonsulent er at medvirke til, at vores borgere vender hurtigst muligt tilbage til arbejde. I samarbejde med borgerne skal du finde den rette retning og en have en klar strategi for borgeres vej tilbage til arbejdsmarkedet.
Dine arbejdsopgaver:
- Sagsbehandling og opfølgningssamtaler med sygemeldte borgere fra både job og ledighed med skarpt fokus på at vende tilbage i job.
- Sikre nødvendigt beslutningsgrundlag og træffe afgørelser efter sygedagpengeloven og lov om aktiv beskæftigelsesindsats.
- Forberede og dokumentere sager med henblik på at forelægge sagen for Rehabiliteringsteamet.
- Samarbejde med øvrige afdelinger internt i jobcentret, på tværs i organisationen samt alle andre relevante aktører.
Afdelingen:
Vi er en afdeling som er ambitiøse, som hele tiden stræber efter at højne vores faglighed og som sammen skaber resultater. Vi arbejder med et stærkt fokus på værdig sagsbehandling og at borgeren oplever sig som en aktiv medspiller. Som jobkonsulent varetager du sagsbehandling af såvel sygedagpengesager som jobafklaringsforløb fra den første kontakt ved sygemeldingen. Du skal derfor både kunne have fokus på den helt tidlige virksomhedsbaserede fastholdelsesindsats, og have fokus og fastholde plan og retning på de mere længerevarende sagsforløb.
I afdelingen er vi 29 jobkonsulenter, fordelt på 4 teams, hvoraf det ene team primært arbejder med borgere der sygemeldes fra Holbæk Kommune. Teamene arbejder selvstyrende med en høj grad af egen beslutningskompetence og med selvstændige nøgleroller indenfor specifikke faglige fokusområder.
Afdelingen består derudover af et team af virksomhedskonsulenter og coaches, som varetager etableringen af praktikker med fokus på lønnede timer og understøttende indsats undervejs i forløbet.
Vi tilbyder:
- Et inspirerende og aktivt arbejdsmiljø med faglige visioner og højt til loftet
- Mulighed for hjemmearbejde
- Åbenhed, fleksibilitet, selvstændighed og en høj grad af ansvar og medindflydelse
- Mulighed for at præge arbejdsdagen og afdelingens løbende udvikling sammen med dygtige kolleger
Din profil:
- Du har erfaring fra beskæftigelsesområdet i en kommune og gerne med kendskab til sygedagpengeloven
- Du har et positivt livssyn og kan se muligheder før begrænsninger
- Du kan arbejde selvstændigt og er i stand til at prioritere mellem flere opgaver
- Du har erfaring med at arbejde tværfagligt
- Du har situationsfornemmelse og gode samarbejdsevner
- Du er stærk i både mundtlig og skriftlig kommunikation
Vil du vide mere:
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Områdeleder Jes Ludvigsen - tlf. 72 36 28 01, e-mail: jeslu@holb.dk
Konstitueret leder Eva Nyrop Clausen - tlf. 72 36 78 03, e-mail: enc@holb.dk
Ansøgningsfristen er tirsdag den 19. september 2023.
Samtalerne vil blive holdt tirsdag den 26. september 2023.
Løn- og ansættelsesvilkår:
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er på 37 timer ugentligt.
Om Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice:
Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice (AUBO) er et kerneområde i konstant udvikling og vi søger kontinuerligt at justere vores indsatser og arbejdsmetoder, så vi kan sikre en god service. I Holbæk vil vi gerne være kendt for, at vi opfattes som et samlet Jobcenter, hvor vi på tværs af indsatserne understøtter hinanden til gavn for kommunens borgere. Vi arbejder sammen om vores fælles mål - at understøtte, så mange borgere som muligt opnår eller bevarer en tilknytning til arbejdsmarkedet.
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Holbæk Kommune er en kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 72.500 indbyggere og 4.500 medarbejdere.
Holbæk Kommune har røgfri arbejdstid.
Holbæk Kommune er organiseret i seks kerneområder i stedet for traditionelle forvaltninger eller afdelinger som gør, at vi tilstræber at gøre op med strukturer og mønstre, som gør det bøvlet at yde en god og sammenhængende service. Kerneområderne kalder vi Aktiv Hele Livet, Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice, Læring og Trivsel, Social Indsats og Udvikling, Vækst og Bæredygtighed og Kultur, Fritid og Ungeliv. Kerneområderne understøttes af de tre stabsfunktioner Organisationsservice, Økonomi og Ledelsessekretariat og Kommunikation.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Holbæk Kommune, Jernbanevej 6, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://holbaek.career.emply.com/ad/vi-soger-en-ny-kollega-til-sygedagpenge/1a4f3x/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5887653