Er du vores nye stud.jur.?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Søger du et fagligt udfordrende studiejob på en spændende arbejdsplads, og interesserer du dig for offentlig forvaltning og socialretligt arbejde, så er dette studiejobbet for dig. 

I afdeling Børn, Unge og Familie arbejder vi med udsatte børn og unge og deres familier. Vores lovgrundlag tager afsæt i servicelovens afsnit 4, men aktuelt forbereder vi os på at implementere Barnets lov, som træder i kraft 1. januar 2024. 

Vi søger en studentermedhjælper til at understøtte vores jurist og faglige konsulent i den daglige opgavevaretagelse som er at understøtte ledelse og medarbejdere i at sikre borgernes retssikkerhed, og at vi som kommunal myndighed forvalter indenfor lovens rammer. 

Dine opgaver vil være af varierende karakter, men vil blandt andet indeholde varetagelse af aktindsigtsanmodninger i lukkede sager og rådgivning om aktindsigt generelt, foretage research og juridisk informationssøgning, bistå med lettere sagsbehandling, bl.a. indhentelse af oplysninger i konkrete sager, hjælpe med planlægning og forberedelse af sager om tvangsmæssige anbringelser i børn og unge-udvalget samt hjælpe med juridisk sparring på projektopgaver. 

Du skal arbejde sammen med gode kolleger i et uhøjtideligt arbejdsmiljø, hvor faglighed og engagement samt socialt miljø vægtes højt. Det er en fordel, at du har kendskab til forvaltnings- og offentlighedslovens regelsæt om aktindsigt, og at du har lyst til at arbejde med socialområdet. 

Vi tilbyder dig en spændende arbejdsplads med varierende og meningsfyldte arbejdsopgaver. Du vil blive en del af et inspirerende fagligt miljø, som vil styrke og understøtte dine juridiske kompetencer og faglighed. Du vil modtage relevant oplæring i de opgaver, som du forventes at løse.

Du er den rette til jobbet, hvis du

  • Læser jura og har gennemført 1. årsprøve og interesser dig for forvaltningsret og gerne socialretten
  • Er i stand til at arbejde struktureret og selvstændigt med opgaver, der ofte har korte deadlines
  • Er udadvendt, hjælpsom og har en nysgerrig tilgang til opgaverne
  • Har stærke skriftlige og mundtlige formidlingsevner og kan formulere dig enkelt og klart
  • Har faglig stolthed og god indsigt i den juridiske metode
  • Motiveres af at finde løsninger og kan bevare overblikket

 

Dine fremtidige kollegaer er et ambitiøst hold medarbejdere, som prioriterer plads til humor og fællesskab og som styrker hinanden i en fælles faglig ballast. Vi er i hverdagen opdelt i 4 teams – to børneteams, et ungeteam og et specialteam som arbejder med børn og unge med funktionsnedsættelser. Vi deler et stort engagement for vores kerneopgave og et ønske om at gøre en positiv forskel for de børn, unge og familier, der af forskellige årsager har brug for vores støtte. 

 

Praktiske oplysninger

Vores arbejdsplads ligger i Holbæk by på Jernbanevej lige ved stationen. 

Din ugentlige arbejdstid vil være ca. 12 timer og fordelingen af arbejdstiden kan aftales fleksibelt afhængigt af dine studier. Du vil i høj grad selv kunne tilrettelægge dine timer, og der er også mulighed for at arbejde hjemme på de tidspunkter, der passer dig, når du er selvkørende. 

Du bliver ansat som timelønnet i henhold til organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK). Der indhentes børneattest ved ansættelse. 

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte jurist Laura Brøker på telefon 72361276

Ansøgningsfrist er den 19. september2023. Vi forventer at afholde samtaler den 26. eller 27. september med henblik på tiltrædelse hurtigst muligt eller pr. 1. november 2023. 

Om Holbæk Kommune

Holbæk Kommune er et areal på ca. 580 km2 en geografisk stor kommune med en god balance mellem Holbæk by og 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 71.000 indbyggere og 4.500 medarbejdere. Social Indsats og Udvikling beskæftiger ca. 900 medarbejdere. Læs mere om vores organisation på https://holbaek.dk/om-kommunen/organisation/ 

Stillingen henhører under kerneområdet Social Indsats og Udvikling, som arbejder med drift og udvikling på det specialiserede socialområde. Som en stærk medspiller til borgerne og andre aktører på socialområdet har kommunen den opgave at skabe forudsætningerne for, at udsatte børn, unge og voksne kan leve et meningsfuldt liv med udvikling, fællesskaber og udfoldelsesmuligheder. 

Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.

Holbæk Kommune er en kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 72.500 indbyggere og 4.500 medarbejdere. 
Holbæk Kommune har røgfri arbejdstid. 
Holbæk Kommune er organiseret i seks kerneområder i stedet for traditionelle forvaltninger eller afdelinger som gør, at vi tilstræber at gøre op med strukturer og mønstre, som gør det bøvlet at yde en god og sammenhængende service. Kerneområderne kalder vi Aktiv Hele Livet, Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice, Læring og Trivsel, Social Indsats og Udvikling, Vækst og Bæredygtighed og Kultur, Fritid og Ungeliv. Kerneområderne understøttes af de tre stabsfunktioner Organisationsservice, Økonomi og Ledelsessekretariat og Kommunikation.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Holbæk Kommune, Jernbanevej, 6, 4300 Holbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://holbaek.career.emply.com/ad/er-du-vores-nye-stud-jur/u8lm6i/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5888794

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet