Jobkonsulent til tidlig indsats på kontanthjælp søges

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af et hold, som ønsker at være landets bedste til at hjælpe borgere hurtigt tilbage på arbejdsmarkedet… så er det nu du skal til tasterne!

Holbæk Kommune er i skrivende stund nummer 6, når vi måles med de øvrige Jobcentre i landet. Vi sætter borgere og virksomheder i centrum og går efter et match, som giver mening for både virksomhed og borger.

Kan du motivere og inspirere kontanthjælpsborgere til nye mål og nye veje, så er du den ”spiller”, vi står og mangler til vores lille stjerne team.
Arbejdsmarkedet er i konstant bevægelse, og du skal som jobkonsulent have fingeren på pulsen og kunne se jobåbninger og mulige veje til de borgere, som skal starte en rejse fra ufaglært til faglært. 

Du vil blive en del af et dynamisk team på 4 med fokus på Job og Virksomhedsservice.
Vi arbejder grundlæggende efter princippet at ”virkeligheden virker”, hvilket betyder at vi tror på: hyppige samtaler, virksomhedsbaseret indsats, lønnede timer, og at alle kan bidrage på arbejdsmarkedet!

Som jobformidler i Holbæk Kommune skal du, kort fortalt, kunne varetage funktionen som både myndighedssagsbehandler og virksomhedskonsulent. Du skal hurtigt kunne se det hele menneske og sætte den rette indsats i gang sammen med borgeren.

Dine arbejdsopgaver:
•    Sikre at alle teamets borgere kommer i en virksomhedsrettet indsats, der kan føre til deltids - eller fuldtidsjob. Alternativt starte i ordinær uddannelse.
•    Gennemføre motiverende jobrettede samtaler med fokus på borgeres ressourcer og arbejdsmarkedets behov. 
•    Ubesværet kunne inddrage digitale løsninger i dit arbejde 
•    Involvere og aktivere borgeren i egen plan
•    Opsøge og samarbejde med virksomheder 
•    Systematisk drift af teamets opgaver og hjælpe kollegaerne, hvis der er behov for dette
•    Sikre at lovmedholdelighed overholdes i alle sager uden at dette spænder ben for borgerens vej mod job


Dig som person:
•    Er tillidsvækkende og optimistisk i din tilgang til borgere og virksomheder
•    God til at rammesætte og styre en samtale via en klar dagsorden
•    Evner at se borgernes ressourcer og bringe dem i spil på motiverende vis
•    Kunne spotte jobåbninger der matcher borgerens kompetencer
•    Kunne kortlægge beskæftigelseslovens logik, så den er spiselig, tilgængelig og brugbar for borgeren
•    Tror på den jobrettede samtale med afsæt i borgerens CV 
•    En sand netværker, der kan se muligheder i det meste
•    Fokuseret på resultater og er målrettet i det daglige arbejde
•    Hjælpsom og humoristisk 
•    Er en naturlig kommunikator
•    Trives i en datadrevet organisation

Vi tilbyder:
•    Et godt kollegialt fællesskab, med dygtige og engagerede kolleger, der kender retningen og hjælper hinanden i det daglige
•    Et spændende og fagligt udfordrende job, med politisk bevågenhed
•    Løbende resultatmøder og gennemsigtighed 
•    En dynamisk hverdag med mange bolde i luften
•    Tillidsbaseret ledelse
•    En organisation med muligheder for dem der vil og kan


Hvis jobbes skal blive dit, forventer vi du:
•    Har relevant erfaring fra beskæftigelsesområdet eller fra det private erhvervsliv
•    Kan se beskæftigelsesområdets store værdi for borgere, virksomheder og samfundet som helhed
•    Har kørekort 


Løn- og ansættelsesforhold:
Du bliver en del af området Job og Virksomhedsindsats i Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice (AUBO).

Sidder du med spørgsmål, efter du har læst stillingsopslaget, så kontakt Områdeleder Christel Højvang Kyed på telefon: 72 36 83 75

Du kan læse mere om Holbæk Kommune på vores hjemmeside https://holbaek.dk/  
Stillingen er på 37 timer og til besættelse hurtigst muligt. Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist den 8. september 2023

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 37 og 38. For de der går videre til 2. samtale, vil der blive anvendt et profilværktøj i form af en Praice-profil.


Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.

Holbæk Kommune er en kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 72.500 indbyggere og 4.500 medarbejdere. 
Holbæk Kommune har røgfri arbejdstid. 
Holbæk Kommune er organiseret i seks kerneområder i stedet for traditionelle forvaltninger eller afdelinger som gør, at vi tilstræber at gøre op med strukturer og mønstre, som gør det bøvlet at yde en god og sammenhængende service. Kerneområderne kalder vi Aktiv Hele Livet, Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice, Læring og Trivsel, Social Indsats og Udvikling, Vækst og Bæredygtighed og Kultur, Fritid og Ungeliv. Kerneområderne understøttes af de tre stabsfunktioner Organisationsservice, Økonomi og Ledelsessekretariat og Kommunikation.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Holbæk Kommune, Jernbanevej, 6, 4300 Holbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://holbaek.career.emply.com/ad/jobkonsulent-til-tidlig-indsats-pa-kontanthjaelp-soges/uwgxij/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5888646

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet