BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at styre økonomien på Socialområdet?
Økonomistyringen på det sociale område skal styrkes. Den centrale økonomistab søger derfor en ny medarbejder, som sammen med de to nuværende økonomikonsulenter skal bidrage til styringen af økonomien på socialområdet i Holbæk Kommune.
Som økonomikonsulent på socialområdet skal du sammen med dine to kollegaer løse følgende opgaver:
- udarbejde budget og budgetopfølgning til chef, direktion, stående udvalg og Kommunalbestyrelse
- udarbejde og formidler analyser på socialområdet
- udvikle værktøjer til områdets økonomistyring
- optimere anvendelsen af data
- være sparringspartnere for kerneområdets chef, ledere og økonomimedarbejdere
- deltage i tværfaglige arbejdsgrupper, der kunne handle om udvikling af ledelsesinformationssystemer, effektstyring eller andre styringsværktøjer
Som økonomikonsulent er du en kritisk, nysgerrig og tillidsvækkende sparringspartner. Det gælder både i forhold til din egen chef (økonomichefen) og kollegaerne i Økonomi samt i forhold til chef, ledere og nøglemedarbejdere i kerneområdet ”Social Indsats og Udvikling”.
Sparring og rådgivning gælder både budgetlægning og den løbende opfølgning samt analyser på området. Det sker ved at kombinere økonomi- og dataindsigt med områdets faglighed og et skarpt blik for nye måder at arbejde på.
Vi ser gerne, at du:
- har en samfundsvidenskabelig uddannelse og kommunal økonomierfaring
- er analytisk stærk
- har gode it-kompetencer og kan håndtere store mængder af strukturerede og ustrukturerede data. Det er en klar fordel, hvis du kender til kodesprog f.eks. R, Phyton eller SQL samt Power Query og har erfaring med præsentationsværktøj f.eks. Targit eller Power BI
- er god til at skabe og styrke relationer på tværs i en organisation
- er en holdspiller, som aktivt deltager i egen og kollegaers udvikling
- er opsøgende og udadvendt
- er god til at formidle, også vanskelige emner, både skriftligt og mundtligt
Derudover er det en fordel, hvis du har erfaring med børne- og voksenspecialområdet og har kendskab til mekanismerne i det kommunale budget- og regnskabssystem.
Du vil blive ansat i kommunens centrale økonomiafdeling, Økonomi. Vi er den ene af tre tværgående stabe og er den centrale aktør i forhold til kommunens samlede økonomistyring – både i forhold til budgetdannelse og den løbende opfølgning. Som den centrale aktør i den løbende økonomistyring har vi et stort ansvar, men vi har samtidig mulighed for at sætte retning og præge udviklingen i kommunens økonomistyring. Den mulighed skal du være klar til at gribe.
Vi arbejder på både strategisk, taktisk og operationelt niveau, så du skal trives med korte og længere planlægningshorisonter og -niveauer. Vores kerneopgave er at facilitere og understøtte kommunens økonomistyring, hvilket også indebærer udarbejdelse af relevante analyser og formidling.
Du får 14 gode og erfarne kolleger. Vi påtager os og trives med ansvaret for at udvikle og understøtte Holbæk Kommunes økonomi. Vi værdsætter godt humør, en uformel omgangstone samt lysten til og glæde ved samarbejde og videndeling. Der er en stor grad af selvstændighed i stillingen samt stor fleksibilitet i opgaveløsningen, hvilket giver gode muligheder for at planlægge egen arbejdsdag.
Stillingen er en fuldtidsstilling med løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Kanalstræde 2, 4300 Holbæk.
Har du spørgsmål, er du i uge 31 velkommen til at kontakte økonomichef Anders Brøndum (tlf. 72 36 13 64 eller andeb@holb.dk) eller konsulent Henriette Offenberg (tlf. 72 36 42 39 eller henof@holb.dk).
Ansøgningsfristen er søndag den 13. august 2023. 1. samtalerunde afholdes den 23. august 2023, med mulighed for 2. samtalerunde den 28. august 2023. Stillingen forventes besat senest pr. 1. oktober 2023.
Du kan læse mere om Holbæk Kommunes organisering her
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Holbæk Kommune er en kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 72.500 indbyggere og 4.500 medarbejdere.
Holbæk Kommune har røgfri arbejdstid.
Holbæk Kommune er organiseret i seks kerneområder i stedet for traditionelle forvaltninger eller afdelinger som gør, at vi tilstræber at gøre op med strukturer og mønstre, som gør det bøvlet at yde en god og sammenhængende service. Kerneområderne kalder vi Aktiv Hele Livet, Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice, Læring og Trivsel, Social Indsats og Udvikling, Vækst og Bæredygtighed og Kultur, Fritid og Ungeliv. Kerneområderne understøttes af de tre stabsfunktioner Organisationsservice, Økonomi og Ledelsessekretariat og Kommunikation.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Holbæk Kommune, Kanalstræde 2, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://holbaek.career.emply.com/ad/okonomikonsulent-soges-til-spaendende-ny-stilling-i-holbaek-kommunes-okonomistab/wxbi31/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862254