BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Børn, Ung og Familie-afdelingen søger 1-2 kollegaer til vores specialteam, som arbejder med børn og unge med funktionsnedsættelse, merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste.
Vi søger dig, som vil være med til at arbejde for at skabe gode forudsætninger for, at børn og unge med funktionsnedsættelser kan leve et meningsfuldt liv med udvikling, fællesskaber og udfoldelsesmuligheder.
I vores specialteam, som aktuelt består af 8 sagsbehandlere og 2 understøttende administrative funktioner varetager vi sagsbehandling på det handicapspecialiserede område for børn og unge fra 0-17 år. I hverdagen samarbejder vi på tværs af afdelingens øvrige teams med henblik på at sikre tværgående sparring og samarbejde.
Vi bestræber os på at være tydelige i vores kommunikation og yde konkret vejledning om, hvad der skal ske og hvad mulighederne er, og på at møde familierne i øjenhøjde med forståelse for den enkeltes situation.
Arbejdsopgaverne består primært af:
- Råd og vejledning samt sagsbehandling i henhold til servicelovens bestemmelser om børn og unge med funktionsnedsættelser
- Borgermøder, netværksmøder og interne møder
- Udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser og børnehandicapudredninger
- Udarbejdelse af (helhedsorienterede) handleplaner med mål for indsatsen og sikring af en god overgang til voksenlivet, jf. servicelovens § 19 a.
- Opfølgning på bevillinger og foranstaltninger
- Deltagelse i tværgående samarbejdsfora som f.eks. skole- og dagtilbudsområdet og PPR og meget, meget mere…
Hos os får du:
- Engagerede og dygtige kolleger, som prioriterer både samarbejde og socialt samvær i en travl hverdag
- Mulighed for at bringe din faglighed i spil og gøre en vigtig forskel for børn med handicap og deres familier
- En arbejdsplads præget af tværfagligt samarbejde med fokus på løsninger og muligheder
- Grundig oplæring, løbende kompetenceudvikling og sagssupervision
Vi forventer, at du:
- er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
- har ordentlighed som en vigtig del af dit værdisæt
- har interesse for det specialiserede børneområde. Handicapfaglig viden er ikke et krav, men du skal have interesse for og være motiveret for at opbygge eller udbygge din viden både fagligt og personligt i et fællesskab med kolleger, så vi som team kan udvikle os og løse vores opgaver med høj kvalitet
- Kan møde alvorligt syge børn og deres pårørende med empati og forståelse, samtidig med at du kan formidle svære budskaber og beslutninger
- Refleksivt kan benytte faglige metoder og tilgange såsom ICS og SOS
- Arbejder systematisk og effektivt i din sagsbehandling (kendskab til fagsystemet DUBU er en stor fordel)
- Kan prioritere dine arbejdsopgaver og selvstændigt være opsøgende på tværfaglig opgaveløsning
- Har en positiv livsindstilling og gerne en god portion humor
- Har kørekort
Om Børn, Ung og Familier
Afdelingsområdet Børn, Ung og Familier er en del af kerneområdet Social Indsats og Udvikling, som arbejder med drift og udvikling på hele det specialiserede socialområde. Specialteamet er et af 4 teams i Børn, Ung og Familie, som også består af vores Familiehus, som er en udførende enhed.
Vores arbejdsplads ligger midt i Holbæk by og tæt på Holbæk Station. Vi har flekstid, dog skal du være tilgængelig i den daglige telefontid fra 8.30-10.00.
Løn- og ansættelsesforhold
Vi har aktuelt både en fuldtidsstilling og en deltidsstilling ledig. Der er foreløbigt tale om vikariater af 1 års varighed med mulighed for forlængelse.
Løn- og arbejdsforhold sker i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst. Der indhentes børneattest samt straffeattest ved ansættelse.
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er søndag den 18. juni 2023.
Stillingen er til besættelse senest pr. 1. august 2023. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 20. juni 2023.
Spørgsmål kan stiles til teamleder Mia Touborg på tlf. 7236 2048.
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Holbæk Kommune er en kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 72.500 indbyggere og 4.500 medarbejdere.
Holbæk Kommune har røgfri arbejdstid.
Holbæk Kommune er organiseret i seks kerneområder i stedet for traditionelle forvaltninger eller afdelinger som gør, at vi tilstræber at gøre op med strukturer og mønstre, som gør det bøvlet at yde en god og sammenhængende service. Kerneområderne kalder vi Aktiv Hele Livet, Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice, Læring og Trivsel, Social Indsats og Udvikling, Vækst og Bæredygtighed og Kultur, Fritid og Ungeliv. Kerneområderne understøttes af de tre stabsfunktioner Organisationsservice, Økonomi og Ledelsessekretariat og Kommunikation.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Holbæk Kommune, Jernbanevej, 4300 Holbæk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://holbaek.career.emply.com/ad/vikariater-til-vores-specialteam-for-born-og-unge-med-funktionsnedsaettelser/x1gkb9/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5834403